drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

Bokat tid!

Publicerad 2014-04-24 21:36:33 i Allmänt,

I dag ringde jag till den privata gynekologen och fick en tid. När jag la på telefonen så började jag gråta! Det känns skönt att ha fått en tid, att kanske få lite hjälp. 

Hon frågade om min vikt och jag berättade vad jag vägde och att jag jobbar på att gå ner i vikt. Hon sa att jag måste fortsätta och kämpa. Hoppas att jag lyckas gå ner lite till innan jag ska vara där.

Nu får det gärna bli den 19 maj!!!

Kommentarer

Postat av: En till som väntar på ett plus

Publicerad 2014-04-25 21:20:43

Hej ! Hittade på din blogg av en slump :), jag vet precis hur jobbig denna tid är när man väntar på äl och den kommer och sedan vänta dessa två veckor innan man får veta om det tagit sig. Har också pco och vart gravid i februari efter att ha försökt i över ett år. Blev tyvärr mf och har varit så nere sedan dess. Men äntligen för 3 dagar sedan så hade jag äl igen ! Så nu är denna väntan här igen med skräckblandad förtjusning . Man vill helst inte hoppas för man blir så otroligt ledsen när mensen kommer. Har också försökt gått ned i vikt och lyckats med det så överläkaren jag träffade när jag fick mf sa att det nog var det som behövdes för att kunna bli gravid.
Vad skönt att få komma till gynläkare och få hjälp ! Jag har sagt att jag väntar till efter sommaren och är det inget som har hänt så ska vi också försöka få hjälp på traven :)

Svar: Ja den väntan är så jobbig och jag hoppas att det tar sig för dig denna gången och att det går hela vägen, att få mf måste vara jobbigt, jag själv har aldrig haft det. Kram.(du får gärna skriva hur det gick sen)
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela