drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

Mens!

Publicerad 2014-03-23 16:24:03 i Allmänt,

Jag hatar att ha mens!! Jag gissar att det är fler som känner likadant.
Jag har alltid haft rikligt med mens, så pass mycket att jag ibland byter binda en gång i timmen och ibland blöder jag igenom särskilt på natten. Jag brukar blöda i ca 8 dagar.
 
När jag var 17 år träffade jag min man så skaffade jag p-piller. Jag åt dom i ca 1 1/2 år tills jag byte till minipiller och när jag började med dom så gjorde dom så jag inte fick någon mens. I ca 6 år var jag utan mens, 2009 slutade jag med minipillerna sen efter att jag fått min dotter så började jag med minipillerna igen. Jag vet inte igentligen varför jag började med dom, för att slippa mensen tror jag. Jag slutade med pillerna i maj 2013.
 
2 månader på rad nu har jag haft mens och jag tycker det är jobbigt, jag vänjer mig aldrig. För hade jag inte några smärtor alls men nu för tiden har jag kramper vid varje mens.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela