drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

Mens :)

Publicerad 2014-05-24 20:23:18 i Allmänt,

I går kom mensen och jag har nog aldrig varit så glad över att få mens!
 
På måndag ska jag ringa läkaren och boka en tid om ca 2 veckor.
 
Har funderat lite, är det så att cystan försvinner när man får mens eller kan den finnas kvar?
Jag tycker att mensen igår var lite gul, röd (svårt att förklara). Kan det gula vara vätskan från cystan? 
 
Jag har inte haft ont och mensen är inte så kraftig som läkaren antyde att den skulle vara....
...det är mycket som snurrar runt i huvudet just nu, synd att man inte är kompis med en gynekolog... en som man kan ringa så fort man har en ny fråga....hahaha

Kommentarer

Postat av: KMP

Publicerad 2014-05-31 22:01:40

Hos mig försvann cystan (4 cm) på två veckor!
18 feb hittar gulkroppscystan
24 feb - 2 mars (ca) hade jag gulbruna-beiga flytningar
3 mars var den borta (= skrumpnad till 1 cm blott).

Svar: Jag hoppas min försvinner av sig själv, jag fick mens 4 dagar efter att jag varit hos läkaren. Hoppas att den försvann då.
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela