drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

Att gå vidare!

Publicerad 2015-04-28 12:52:12 i Allmänt,

Det är svårt att gå vidare men jag vet att vi måste det!
Jag är ledsen till och från, och jag känner en oro över att vi ska drabbas av fler missfall.
Men jag tror att det var något fel på barnet, och då är det skönt att det hände nu (9+3 ) och inte när man är i vecka 18 eller i slutet så man måste födda fram ett dött barn.
 
Så här gick mitt förhoppningsvis ända missfall till!
Jag har ju haft blödningar nästan hela graviliteten men för ca 2 veckor sen så började jag blöda mer och för 1 vecka sen så slutade brösten göra ont, och då kände jag på mig att detta inte skulle gå vägen. 
I fredags pratade jag med gyn akuten för då hade kommit lite levrat blod i bindan, dom sa att sålänge det inte kommer mer eller så länge jag inte hade molnande värk så var det nog ingen fara. 
Men i lördags förmiddag vid ca 10:40 så kom det mer levrat blod och efter det kom det ganska mycket blod, vid ca 11:20 kände jag att jag behövde byta binda och då kom det mer levrat blod och även fostret. Så fort jag såg det så fattade jag att det var över och att det var fostret som låg där. Min man och jag lämnade dottern och åkte in till sjukhuset där vi fick väntar ett par timmar på läkaren. När läkaren kom så gjorde hon ett VUL och såg då att nästan allt var borta. Jag behövde inte skrapas. I söndags hade jag ont i magen och mer levrat blod har kommit, jag har fortfarande ont i magen men det kommer inte så mycket levrat blod längre.
 
Jag ringde min läkare i går och pratade med dom om hur vi går vidare, sa att vi vill köra på så fort som möjligt så nu inväntar vi mensen så jag kan börja på tabletterna igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kakan76

Publicerad 2015-04-28 13:49:45

Åh vad hemskt. Jag är så ledsen för er skull.

Stor kram

Svar: Tack! Kram
None None

Postat av: www.drommamedpcos.bloggo.nu

Publicerad 2015-04-29 13:03:53

Lider med dig, vet hur fruktansvärt det är att förlora sin lilla i magen. Blev så ledsen för er när jag kollade din blogg ❤ Men ta en paus om det behövs, alla är vi olika,jag ville ju gasa direkt. Men en månad efter så kom sorgen ikapp. Tillåt dig att sörja men vet också att man snabbt vill bli gravid igen för man vill inte va ogravid när de väl börjat. Hoppas de går fortare å enklare för er! Kram

Svar: Vi vill inte ta en paus utan vill gasa på direkt! Oron finns ju att det inte kommer ta sig på nästa försök och att jag då kommer bli mer ledsen. Kram
None None

Postat av: Denise

Publicerad 2015-04-29 16:02:37

Fy vad tungt. All styrka till er!
Vi var hos läkaren igår och fick veta genom ett ultraljud att jag har PCOS. Delade känslor angående det, bra att få veta orsaken till varför vi inte blivit gravida men samtidigt är jag rädd. Rädd för att vi inte kommer lyckas. Men vi ska i alla fall köra igång med Pergotrime (kommer inte ihåg hur det stavas) så fort jag får mens.
Kram till er!

Svar: Tack! Jag vet hur du känner dig, men man får se det på den ljusa sidan att nu får ni hjälp. Håller tummarna för er! Kram
None None

Postat av: Dujaghanvi

Publicerad 2015-05-01 19:48:34

Beklagar verkligen ditt missfall. Vet alltför väl vad du går igenom nu. Hoppas du får den hjälp du behöver för att orka vidare! Stor kram till er!

Svar: Tack. Kram
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela