drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

vecka 16

Publicerad 2015-12-31 11:31:05 i Allmänt,

Nu är det länge sen jag skrev men det har varit mycket att göra på sistonde.
Vi har nu kommit in i vecka 16 och jag kan knappt fatta det!
Vi berättade för dottern i föra veckan att jag har en bebis i magen och hon blev så glad,
hon har nu fått berätta för dom närmsta släktingarna att hon ska bli storasyster :)
 
Vi har även berättat för några kompisar att vi är gravida och i nästa vecka så ska jag berätta på mitt jobb.
 
Samtidigt som jag tycker det är skönt att fler och fler får veta att vi ska ha barn så är det lite jobbigt för jag är fortfarande väldigt orolig över att något ska hända med vår bebis.
Jag brukar lägga mig ner, blunda och hoppas på att jag ska känna bebisen röra på sig där inne, vet att jag skulle känna mig lite lugnare om jag gjorde det.
 
Jag har varit ganska trött på sistonde och jag har väldigt lätt till att gråta.
Jag blir även väldigt snabbt mätt när jag äter men sen efter ca 30 min är jag hungrig igen.
Jag är också lite hård i magen. 
Längtar till slutet av januari då vi ska på UL igen.
 
Hoppas att alla får en trevlig nyår!!
 
 
Jag hoppas att alla där ute som kämpar för att bli gravida blir det detta året!!
2016 är erat år!!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela