drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

Skitdag!

Publicerad 2015-02-24 18:15:04 i Allmänt,

Idag fick jag veta att en kollega är med barn.
Jag är jätte glad för hennes skull men så fort jag blev själv så hade jag svårt att hålla tillbaka tårarna.
Jag har just nu 6 st gravida som jag träffar nästan dagligen. Just i dag så känner jag mig så jävla misslyckad!!
Det känns som det aldrig kommer funka för oss.
Är så nervös inför måndagen, det har nog inte växt något ägg alls.
 
Sista tabletterna är tagna och nu är det bara att vänta, hatar att vänta!
Jag har försökt att googla hur en insemination går till men jag hittar bara hur man gör en "hemma" insemination.
Är det någon som har gjort en som vill berätta hur det går till? Kanske någon som har en bra länk till någon sida eller blogg där jag kan läsa hur det går till.
Jag gillar att veta (läs: ha kontroll) vad som ska hända och hur det går till.
 

Kommentarer

Postat av: Lillajag

Publicerad 2015-02-24 22:21:56

Har PCO, och har försökt i 2 år. Har hållit på med pergotime och Puregon i 14 månader. Fick missfall i höstas i vecka 7, men har inte lyckats någon mer gång. Provade insemination för första gången förra veckan. Mannen åkte hem från jobbet, jag hämtade burken och gjorde sen inseminationen innan en timme. Spermierna tvättades och sen va det bara att hoppa upp i gynstolen:)

Svar: Tack för att du delar med dig. Du får gärna berätta hur det går för dig.
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela