drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

Snart i mål!

Publicerad 2016-04-17 11:32:55 i Allmänt,

Det blir inte så många inlägg nu för tiden.
Det finns inte så mycket att skriva om, dagarna flytter på som vanligt.
Jag var och gjorde glukosbelastningen och den gick bra,
lite tråkigt att sitta ner och vänta i 2 t men det gick bra.
 
Nu under veckan som kommer så ska vi på ul och titta hur moderkakan ligger.
Jag hoppas att den ligger rätt så vi slipper göra ett kejsarsnitt,
inget fel med det men jag vill gärna slippa det.
Det ska bli roligt att få se bebisen igen :)
Jag jobbar ett par veckor till sen går jag hem och kan ta det lite lungt.
 
Jag fattar inte att vi faktiskt snart kommer ha en liten bebis här hemma,
Ibland blir det känslomässigt när jag tänker på det och då börjar jag gråta.
Jag tänker på hur lyckligt lottade vi är som har lyckats bli gravida.
Tiden och tankarna vi hade när vi kämpade finns där i bakhuvudet
men det känns samtidigt väldigt långt bort. 
Jag hoppas att alla som kämpar få lyckas någon gång!
 
Jag kan ibland känna mig skyldig att vi har lyckats 2 gånger
medan det finns flera stycken som inte har lyckats 1 gång.
Har lite svårt att skriva ut min lycka över att vi har lyckats för jag vill inte såra någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela