drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

Flicka eller pojke?

Publicerad 2016-01-04 13:03:20 i Allmänt,

En fråga som vi får nästan varje gång vi berättar att vi är med barn är:
Vet ni vad det blir?
eller
Ska ni ta reda på vad det är för kön?
 
Och svaret är nej!
 
Jag tycker att det är okej att ta reda på vad det bli
men jag och min man vill att det ska bli en överaskning.
 
Många säger att det är skönt att veta så man kan förbereda sig.
Typ köpa kläder, tapetsera barnrummet, bara behöva komma på killnamn/tjejnamn.
 
Och det kanske är skönt att veta men jag har en massa kläder som både tjej och kille kan ha och rummet som ska bli bebisens har neutrala tapeter så det behövs inte tapetseras men självklart ska jag göra iordning rummet så det ser ut som ett barnrum :)
 
När det kommer till namn så har vi båda börjat skriva på varsina listor. Vi har några tjej namn som vi båda gillar
(är ganska säker på att det blir en flicka till). När det kommer till killnamn så har vi inget än som vi båda gillar.
Det är ju viktigt att namnet funkar med efternamnet och gärna med dotterns namn.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela