drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

Ingen ÄL och i dag kom mensen

Publicerad 2014-04-20 23:51:27 i Allmänt,

I början av april var jag nervös att jag skulle få ÄL men det kom ingen och det är skönt att vi inte behövde hoppa över en. 

För snart 2 månader sen ringde jag vårdcentralens kurator och bad om en tid. Jag skulle få ett brev på posten med en tid och självklart så passade den tiden inte så jag var tvungen att avboka men nu i veckan fick jag en ny tid och den är om ca 2 veckor. Det ska bli skönt att få prata med någon om vad jag känner och går igenom. Jag har aldrig varit hos någon kurator innan, jag har alltid känt att jag klarar mig själv. Men jag har inset att jag inte gör det.

När jag ringde kuratorn så mådde jag väldigt dåligt, var ledsen flera gånger i veckan. Jag visste att det skulle ta lång tid innan jag fick en tid så det var därför jag startade denna bloggen och jag måste säga att jag är så glad att jag tog det steget, för det har hjälpt mig jätte mycket. Jag är forfarande ledsen men inte alls på samma sätt. Tack till alla er som läser och tack till er som lämnar en kommentar lite då och då, det värmer och tröstar så mycket.

Kommentarer

Postat av: Dujaghanvi

Publicerad 2014-04-21 07:18:02

Tänkte på precis samma sätt! Skönt att få ur sig lite frustration i text! Där man kan skriva vad man vill - rätt upp och ned! Bra beslut med kuratorn, tror att alla behöver en. Och i en sådan livskris som ofrivillig barnlöshet innebär behöver man det verkligen! Stor kram till dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela