drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

Första resan

Publicerad 2014-02-25 16:58:21 i Allmänt,

Min första resa att bli med barn började i augusti 2009 då jag slutade med minipillerna. Jag hade hört att det kunde ta tid innan mensen kunde komma igång så jag oroade mig inte så mycket när den inte kom. jag fick sen veta att man kunde ha ägglossning även om man inte hade mens så jag köpte billiga tester på internet. jag tog ett test varje dag och slutligen i oktober - november så visade testet att jag hade ägglossning och ca 2 veckor efter det så kom mensen, jag blev ledsen men trodde att allt var normalt och att jag snart skulle ha ägglossning snart igen. Men i december hade det inte kommit någon ägglossning så då ringde jag vårdcentralen och jag hade tur, dom hade fått ett återbud hos special gynikologen. så i slutet av december var jag där och fick då veta att jag hade pco. hela min värld slogs i spillror, jag viste lite vad pco var förnågot då jag har en kompis som har det. Jag fick rådet av henne att kontakta en privat gynekolog och det gjorde vi. Min man fick lämna spermaprov (inget fel på dom) och jag fick tid för en "spolning" (slutet av mars 2010). Spolningen gick bra men gjorde jätte ont, gynekologen tittade på mig och sa att om ett par dagar kommer du att ha ägglossning. och det stämmde för ca 4 dagar efter det så visade testet att jag hade ägglossning. och den gången tog det, jag blev med barn! och i december 2010 fick jag mitt första barn. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela