drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

Fan!!!

Publicerad 2014-05-20 21:21:05 i Allmänt,

Igår var jag hos den privat gynekologen. Vi pratade om hur allt har varit det senaste året och sen gjorde han en undersökning. Han hittade en ganska stor cysta. Han sa att det var därför jag har haft ont i magen och bröstvårtorna. Efter undersökningen satte vi oss ner och pratade lite till. Han sa att jag inte behöver använda ÄL-tester för dom funkar inte, dom kan visa ÄL fast jag inte har det. När jag frågade hur jag ska veta att jag har ÄL så sa han att det kan jag inte. Så jag ska få medicin som stimulerar ÄL. Så nu ska jag vänta på att cystan spricker och att mensen kommer och på mensens första dag så ska jag ringa kliniken och då få en tid ca 2 veckor senare. Och om allt ser bra ut så ska jag börja med medicinen. Jag hoppas att det går fort och att mensen snart kommer men jag vet inte hur lång tid det kan ta innan cystan spricker. 

När jag gick från kliniken så ville jag bara gråta men kunde inte göra det för jag visste att min mamma satt utanför och väntade på mig. Min mamma vet vad jag går igenom men jag vill inte vissa henne hur ledsen jag är över detta. Jag har svårt att gråta framför andra, jag gråter mest när jag är själv. 

Det är många tankar som går genom huvudet just nu och jag vet inte vad jag tycker, jag känner mig så tom. Skönt att jag ska till kuratorn i morgon så jag får prata lite om det. 

Kommentarer

Postat av: KMP

Publicerad 2014-05-21 15:08:29

Så tråkigt med en cysta! Hoppas den försvinner fort. Jag har aldrig tagit en enda äl-sticka, jag har alltid blivit itutad att äl stickor inte är rättvisande vid pco.Det finns andra mer trovärdiga tecken som tex flytningar och onda bröstvårtor.

Svar: Ingen läkare som jag har gått till har sagt till mig att ÄL test inte funkar på mig. Hade jag vetat det innan så hade jag ringt och bokat en tid för länge sen. Jag hoppas att cystan också försvinner fort och att det inte gör så ont som jag har läst att det kan göra.
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela