drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

Ännu mer förvirrad!!

Publicerad 2015-08-02 20:41:04 i Allmänt,

Som ni vet så fick jag rund ring i fredags morse och sen fast gubbe på eftermidagen.
På lördagen tog jag två nya tester (ett på morgonen och ett på eftermidagen) båda visade rund cirkel.
Tänkte att nu har väl äl varit men för att vara lite mer säker så tog jag ett till test i dag på morgonen,
det sista i lådan.
 
FAST GUBBE!! 
 
När jag visade min man testet så säger han:
Jag älskar din kropp!!
 
Det konstiga är att det faktiskt känns som att jag har äl nu.
jag har lite små ont i magen och jag känner mig blöttare mellan bena.
Vi får väl fortsätta att ha "påtvingat sex" någon dag till för att öka chansen.
 
Håller tummarna!!!!!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lillajag

Publicerad 2015-08-04 21:17:55

Som PCOare kan ägglossningstesten vara missvisande. Funkade inte på mig. Äggblåsa växte till sig, men fick aldrig någon ägglossning. Då höll testen på, precis som det gör för dig nu:/.

Svar: jag vet att dom inte funkar så bra på oss PCOare och det är skit surt. Men min läkare sa det att jag kan använda testen när jag tror att jag ska ha äl, för visar testet en rund cirkel så vet jag att det inte är äl den dagen. Sen kan testen visa äl fast jag inte har äl men det händer inte så ofta. Jag får vänta och se vad som händer.
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela