drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

Besviken

Publicerad 2015-02-03 21:18:00 i Allmänt,

Gårdagens test visade en rund ring och det gjorde dagens test med :(
är så besviken, va hände? Det såg ju så bra ut! Kan det ha varit äl i söndags?
Om inte det var det, kommer den snart eller har äggen slutat växa?
 
I dag fick jag se en bild på fb i dag
En kompis dotter håller i ett ultraljuds kort och texten "Vår familj växer"
Då kom tårarna! Dom ska ha i augusti!
Jag vill också ha barn då!
 
Ska ta ett test till i morgon och visar det en rund cirkel så ringer
jag min läkare för att kolla vad han tror ha gått fel.
Kan man på något sätt se att man haft äl?
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-02-04 05:40:47

Visar inte ältest positivt någon dag innan äl sker? Och vad jag har förstått så kan de visa positivt en dag för att nästa dag visa blankt.

Svar: Dom testen jag använder (clearblue) ska vissa dom 4 mest fertila dagarna. så då ska det blinka en gubbe i 2 dagar och sen en fast gubbe. Ibland visar testen fast gubbe 1 dag och sen inget mer och inget innan och då är det oftast min kropp som spelar mig ett spratt. När man får en glad fast gubbe ska man ha äl ca 24 t efter (tror jag)
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela