drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

Många tankar i huvudet just nu!

Publicerad 2015-02-17 20:34:49 i Allmänt,

Fick inte tag på läkaren i går men i dag fick jag det.
Det är ju inte läkaren själv som jag pratar med utan hans sekreterare. Hon är alltid jätte trevlig i telefon och det känns skönt. Hon sa till mig att jag kunde komma och hämta tabletterna och att jag skulle börja med dom på fredag. Hon hade även gjort igjordning varsin remiss till min man och mig så vi kan gå till vårdcentralen och lämna blodprover inför insemeneringen.
När vi pratat ett tag så sa hon att om vi inte lyckas denna gången så vill nog läkaren att jag ska testa sprutor.
Jag blev lite paff när hon sa så, viste inte riktigt vad jag skulle säga så jag sa inget. 
Hon sa sen att hon skulle prata med min läkare om när han ville att jag skulle komma på VUL. 
Hon ringde tillbaka på eftermidagen och jag har fått en tid den 2 mars.
 
När jag kom hem från jobbet så hade min man varit och hämtat tabletterna och papprena. Blev lite orolig när jag kollade på papprena, Inför IVF stod det på dom.
Jag vet att det säkert är samma prover som man lämnar vid IVF men blev lite orolig, min läkare och jag har aldrig pratat om IVF så det känndes så konstigt att läsa det på pappret.
Jag tror inte att jag får göra IVF.
Vad är det för regler för IVF?
Är det olika för olika kommuner?
Om man redan har ett barn så får man väl betala sjävl?
 
Nä det måste funka denna gången det bara är så!!!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela