drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

Dubbel dos av Letrozole

Publicerad 2015-01-18 12:31:41 i Allmänt,

I torsdags kom mensen igång :( jag ringde till motagningen och har nu hämtat
dubbel dos av Letrozole STADA och bokat in ett VUL.
Så imorgon börjar jag ta tabbleterna och jag hoppas att dom hjälper denna gången. 
Det känns som det inte spelar någon roll om jag får en
äl för det kommer inte ta ändå, varför skulle det göra det?
Det har ju inte tagit dom andra gångerna som jag har haft äl!
Jag vet jag är lite negativ just nu, hoppas att det vänder snart!
 
I torsdags började jag med EPA-Glandin tabbleterna, hoppas dom hjälper till lite.
 
Det är ju tredje gången som jag äter Letrozole.
Både första och andra gången så åt jag Letrozole Sandoz men denna
gången ska jag äta Letrozole STADA.
Jag vet inte om det är någon skillnad på dom, får fråga när jag är på VUL.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mot Ett +

Publicerad 2015-01-18 13:49:17

Det är ingen skillnad på dom, det är samma substans bara olika tillverkare. :) Det fick jag förklarat för mig av apotekaren när jag hämtade ut mina tabletter förra året! :)

Svar: Okej :) tack då slipper jag fundera mer på det.
None None

Postat av: DmPCOS

Publicerad 2015-01-18 20:38:00

Vad är de för tabletter? ÄL stimulerande som pergotime?

Jadu, jag har tappat tron jag med. Har ju Äl...snart 1 års tid. Nu vill jag bara ha 7e feb då mensen borde komma så vi kan få remiss till ivf. Men så.fruktansvärt jävla rädd inför de. Men vad gör man inte...

Svar: Ja dom är ÄL stimulerande, tror dom gör så ett ägg växer istället för fler som med pregotime. Jag är också rädd för ivf. Min läkare har inte pratat om det men jag har fått frågan från vänner om vi ska göra det. Jag vet inte "reglerna" för ivf. Har hört att överviktiga inte får göra och att personer som har barn sen innan får bekosta det själva. Är dåligt insatt i ivf svängen. Hoppas att ni lyckas snart.
None None

Postat av: Mot Ett +

Publicerad 2015-01-25 15:24:36

På tisdag ska jag börja äta Letrozole för första gången! Jag är spänd och nervös. :)

Svar: Hoppas att dom funkar bra för dig! Jag ska till läkaren i morgon, är jätte nervös. Hoppas att dubbel dosen funkar.
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela