drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

Tabletterna funkade denna gången :)

Publicerad 2015-01-26 20:39:53 i Allmänt,

 
Jag hade en på nästan 12 och en på ca 8-9.
Så på söndag-måndag ska jag ha äl.
 
Hoppas hoppas att det funkar denna gången!!
 
 
Jag frågade lite om varför det inte tar sig!? är det för att ägget
inte blir befruktat eller är det för att ägget inte fäster?
Är det fel på mina hinnor? 
Kan det vara min mans spermier som inte är tillräckligt bra?
många frågor blev det, och det kändes bra att få lite svar på dom.
Han sa att hinnorna är det inget fel på för då skulle jag inte blivit med barn sist. 
(80% är ägget och 20%är hinnorna)
Han kollade på min mans spermaprov från 2010. dom var inte dåliga men heller inte super bra.
Han föreslog att om det inte tar sig denna gången så ska vi göra en insemination.
Det känns jätte skönt att ha en plan för hur vi går vidare.
Mannen min har oroat sig lite för att hans spermier inte är bra nog så
det känns skönt att han ska få lämna ett prov så vi får svar på det.
 
 

Kommentarer

Postat av: Mot Ett +

Publicerad 2015-01-26 20:45:37

Härligt att det var nåt på gång! Hoppas att det tar sig den här gången. :) Kan tänka mig att det känns skönt med en plan så man slipper fundera i onödan, man har ju lite annat att tänka på så att säga. :)

Har du fått nå biverkningar av Letrozolen förresten?

Svar: Det känns jätte skönt med en plan!Nä inga biverkningar vad jag vet. Lite ont i magen har jag ju haft men det kan ju bero på EPA-Glandinen som jag äter.
None None

Postat av: Dujaghanvi

Publicerad 2015-01-28 22:59:00

Va skönt att kroppen reagerade! Och hoppas verkligen att det tar sig denna gång!

Svar: Tack!
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela