drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

Jag vill veta!!

Publicerad 2015-03-05 20:21:42 i Allmänt,

Jag får lite smått panik för jag vet inte om jag har haft äl än.
Jag tog ju sprutan i måndags så jag borde ju ha haft det.
Men jag har inte kännt något och tempen är inte så hög.
 
 
Hur lång tid efter sprutan borde äl äga rum?
 
Sen har jag försökt att googla om hur länge sperman som insemenerades lever i mig.
På visa ställen står det att dom lever i 24t och på ett annat ställe står det att dom lever i 3-4 dagar.
 
Jag har även läst att äl tester inte funkar när man har tagit Ovitrelle.
 
Det vore så skönt om jag bara viste om jag har haft äl eller inte.
Man vågar ju inte chansa, och inte ha sex.
 

Kommentarer

Postat av: Snuttan

Publicerad 2015-03-06 14:41:58

Ägglossningen kommer mellan 24-40 timmar efter Ovitrellen. Vanligast 36 timmar, och det brukar det vara för mig.

Oftast känner jag inte av ägglossningen, trots att jag vet exakt när den ska ske. Har tagit ovitrelle 8 gånger.


Svar: Då hade jag nog äl nån gång emellan tisdag kväll och onsdag. Jag känner ibland av äl men långt ifrån alla gånger. oj 8 gånger! hoppas att du snart bli med barn om du nu inte redan är det.
None None

Postat av: www.drommamedpcos.bloggo.nu

Publicerad 2015-03-06 16:48:52

Spermier kan leva upp till 1 v men 3-4 dar är de vanlig. Ha sex utifall ;) 1-2 dar innan ÄL ska va bäst sa min läkare men har man sex 2gg/v fördelat så täcks ev ÄL upp. Jag brukar känna på smärtan, inge ÄLtest, tempkoll eller flytningar går att kolla av här :) så sexa på!

Svar: Då borde jag ha haft äl tisdag kväll eller onsdag. Vi hade sex lördag,söndag, onsdag och torsdag så vi har nog gjort allt vi kan på den fronten :) Ibland känner jag av äl och ibland inget. Hade varit skönt att känna något varje gång så man visste att det var äl. Tack för svar
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela