drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

Sprutan tagen!

Publicerad 2015-03-02 20:10:45 i Allmänt,

Var ganska nervös idag när jag hoppade upp i gynstolen.
Blev så glad när han sa att allt såg jätte bra ut!
Hinnorna var så tjocka som dom skulle och han hittade ett ägg som var nästan 20mm.
Han skrev ut ett recept på en Ovitrelle spruta och sa att jag skulle ta den vid 18:00 tiden.
Fick även en bokad tid till mannen så han kan lämna sperma i morgon. 
 
När klockan närmade sig 18:00 så sa jag till mannen att jag ville att han skulle vara med när jag tog sprutan, men när jag väl skulle ta den så klarade jag inte av att han var med så jag bad han att gå.
Jag blev mer nervös över att han tittade på. 
 
Jag har lite sprut vana, då jag har gett insulin innan.
Denna nålen är dock lite längre än en insulin nål.
 
Det gjorde inte alls ont :) 
Lite stolt över mig själv faktiskt.
 
Så i morgon ska min man åka till sjukhuset och lämna sperma och vänta tills dom tvättat dom. Sen kör han ner dom till den privata motagningen där jag väntar.
Känns skönt att han kommer att sitta i rummet brevid när läkaren gör inseminationen.
 
Just nu känns allt jätte bra!
Hoppas, hoppas, hoppas att det tar denna gången

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2015-03-03 05:22:17

Ska verkligen hålla tummar och tår för er! <3 kram

Svar: Det gör jag med!
None None

Postat av: www.drommamedpcos.bloggo.nu

Publicerad 2015-03-03 19:55:21

Hoppas de blir nå av detta nu! Håller tummar å tår! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela