drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

Missad äl!?!

Publicerad 2015-09-28 17:36:57 i Allmänt,

I dag när jag var hos läkaren så berättar jag att äl testet igår söndag visade glad gubbe och att jag hade ont i magen på eftermidagen men att dagens test visade en cirkel. Jag hoppar upp i stolen och efter ett tag så säger han att jag förmodligen hade äl i går! Det såg så ut!
 
VA! 
Jag brukar alltid ha äl runt CD18 eller senare aldrig på CD13
Han frågade om vi hade sex igår och som tur var så hade vi det.
Han sa att vi skulle ha det i dag med och sen var det bara att
hålla tummarna att det tar denna gången!
 
Om det inte tar sig så får vi ett insemations försök till.
Tydligen så har man bestämt att man får 3 insemationer gratis från lanstinget.
Vissa kommuner har inte ens det!
Sen blir det IVF om man nu inte vill betala för insemationerna själv och dom kostar ca 7000kr 
 
IVF kostade väl ca 27000kr per försök!!
Jag kan ju bara säga det att denna dagen har inte varit så bra :(
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela