drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

skönt att få gråta ut!

Publicerad 2015-09-21 19:18:19 i Allmänt,

Sist jag skrev så hade det kommit lite blod på kvällen och på morgonen där på så var mensen här!
Jag blev självklart ledsen och min man blev också det. Jag gjorde mig klar för jobbet och när jag kom dit så bröt det för mig, jag började stor lipa. Det kändes skönt att få gråta ut!
Jag ringde kliniken och bad om tabletter.
Hon i telefonen frågade vad jag och läkaren hade pratat om sist,
hur vi skulle gå vidare, och så nämner hon IVF.
Jag blev ledsen och sa att jag bara gjort 2 insemenationer
och att den första lyckades men slutade i missfall!
Jag vill inte göra IVF , jag är inte redo!
Min läkare och jag har aldrig pratat om IVF så jag blir lite fundersam över
varför dom som svarar i telefonen tar upp det! 
 
Är det någon som vet:
Hur många insemationer får man göra innan dom rekomederar IVF?
 
Och en annan fråga som min man jätte gärna vill veta
är hur mycket IVF kostar för ett par som redan har 1 barn?
 
Jag vet att det är olika för alla men det vore skönt att veta åt vilket håll det lutar.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-21 19:42:44

En privatfinansierad ivf brukar kosta mellan 30000-40000 beroende på vilket ställe. Vi betalade 37000 när vi gjorde det privat.

Svar: Tack!
None None

Postat av: Kakan76

Publicerad 2015-09-22 09:25:54

Hej!

Förstår att det känns tufft. Men du kommer komma igen och ta nya tag när du fått andas ut lite.

I Göteborg kostar ett IVF-försök om man redan har barn då man dessvärre inte får några landstingsförsök (iaf inte om barnet är från den relationen man är i för tillfället, osäker på hur det är annars så kolla upp det), mellan 26-33000:-. Oftast kan man få köpa ett trepack och betalar då för två försök men får tre.

Stor kram

Svar: Ja just nu känns allt bara skit men jag vet att det snart blir bättre igen!Känner mig inte alls redo för ivf så jag hoppas att vi slipper
None None

Postat av: Dujaghanvi

Publicerad 2015-09-23 20:05:26

Va tråkigt! Ledsen för din skull! Jag har ingen aning om hur många inseminationer de rekommenderar, säkert individuellt beroende på förutsättningar. Ivf kostar - Sthlms landsting (iaf när vi var igång i slutet av 2013/början 2014) 60-70 tusen för ett paket med tre ivf:er. Då är det tre äggplock, det kan alltså bli betydligt fler insättningar än tre.. Frysförsök inkluderas.. Hoppas det lyckas på nästa insemination!

Svar: Ja just nu känns allt bara skit men jag vet att det vänder snart!
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela