drommaromettplus.blogg.se

Denna blogg kommer att handla om mitt liv med PCO-s och resan att bli gravid igen

Tiden går!

Publicerad 2016-03-10 11:49:45 i Allmänt,

Ja tiden går ganska snabbt,
jag har nu gått in i vecka 26 (25+2) och det känns jätte bra!
 
Jag har varit på mitt barnmorske besök för vecka 25 och allt såg bra ut,
har sen sist gått upp 4 kg och det tyckte hon var bra.
Jag har även bokat in ett glukostolerans test (pga högt BMI)som ska tas i vecka 29.
 
Annars händer det inte så mycket, går mest och väntar på att få gå hem från jobbet.
Det har börjat bli lite jobbigt att böja sig ner så mycket som jag gör på mitt jobb.
 
I mitt förra inlägg skrev jag om gravidboxar.
Detta är vad jag har hittat
Man kan få boxar från alla olika apoteken, från pampers/babyprofsen och libro.
 
Jag har hämtat ut från ett apotek,och från pampers/babyprofsen.
 
Jag väntar på ett annat apotek och libro.
 
Bäst av dom två jag hämtat är apotekets!
pampers/babyprofsen var faktiskt inget att ha enligt mig.
 

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2016-03-18 20:35:53

Hur högt BMI har du?

Jag är så rädd för att när jag blir gravid, behöva bli dömd av en barnmorska för att BMI:t är högre än vad det ska...
Upplever du att det är jobbigt och tjat om vikt och BMI, eller bryr man sig inte om det när det är ett barn på G?

Jag har nu BMI på ca 29 och kommer ju gå upp under graviditeten och öka BMI:t...

Kram

Svar: Jag har ett BMI på över 30 så det är ganska högt. Jag har aldrig känt att min barnmorska har dömt mig! Inte denna gången eller förra gången jag var gravid. Sist jag var där så hade jag gått upp 4 kg och hon tyckte att det var bra/lagom för den vecka jag var i. Jag tror att vi som är större inte går upp lika mycket under tiden vi är med barn som andra gravida men jag kan ha fel. Tycker inte att du ska oroa dig för det.
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är gift och har ett barn men drömmer om att bli gravid igen. Jag slutade med minipiller augusti 2009 och i december 2009 fick jag veta att jag hade pco. Vi på började en utredning i början av 2010 men lyckades själva bli gravida. I slutet av 2010 fick vi en underbar dotter. Nu vill vi ha flera barn så vår resa har börjat igen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela